8 Ağustos 2014 Cuma

Kimono Ceket Dikimi

Evet, kimonolarımıza kaldığımız yerden devam ediyoruz. Pazardan aldığım bu kumaşın desenini çok sevmiştim. Ama parça kumaş biraz küçük olunca ceket kimono dikmeye karar verdim.


Kalıp olarak daha önce diktiklerimin kalıbını kullandım. Fakat burada diktigim kimononun yaka kısmını V şeklinde biçmiştim. Dar omuzlu olduğum için bu sefer düz biçtim. İyi de oldu.



Kenar dikişleri bitirip sürfileledikten sonra, yaka kısmına boydan boya kalan kumaştan verev biye geçtim. Kol ağızları içinde biye ile ugraşamadım ikiye katlayıp dibinden dikiş çektim.


Püskül olarak daha uzun püskül şerit aradım ama bulamadım. Zaten nerede püskül şerit sorsam, ya perde ya da yatak örtüsü için mi istediğimi sordular ki bu konuda satıcı ablalar ile pek anlaşamadım.:) 

En son etek uçlarına püskül şeridi diktikten sonra kimono bitti. Kollara da püskül diksem mi diye düşündüm ama kantocu gibi olur diye vazgeçtim.

Kavurucu sıcaklar biter bitmez üzerimde fotoğraflayıp yayınlayacağım. Şu anda sadece pamuklu bluz ve elbiseler ile günlerimi geçiriyorum. 

Sevgilerle Hoşçakalın:)


18 yorum:

  1. çok güzel olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. harika cnm ben de geçen sene dikmiştim yükleyeyimmm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen yükle cnm, çok merak ettim şimdi.farklı modeller bulmak zor zaten.:)

      Sil
  3. Harika olmus, ellerine saglik. Kumas cidden tam yaz aylarina yakisacak türden. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler cnm. Kumaşçıda bu kumaşı alırken, bir bayan müşteri "bu kadar renkli bir kumaşla ne yapacaksın ki, yoksa kendine mi?" diye sormuştu. Açıkçası alırken bir ara tereddüt etmedim değil :)

      Sil
  4. Çok güzel olmuş hemen anneme göstermem lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok basit bir model hemen yapılabiliyor :) Teşekkürler.

      Sil
  5. keşke bende dikebilsem kimono çok güzel olmuş :)

    cansetabay.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten istiyorsan öğrenebilirsin:) Teşekkürler.

      Sil
  6. Çok beğendim... ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar güzel olmuş! Elde dikeyim diyorum bende hep sonra vazgeçiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, vazgeçmeyin bence güzel olur :)

      Sil
  8. Merhaba Burçin Hanım,kimononuz çok şık olmuş elinize sağlık.Bir kimono tutkunu olarak üç yıldır yaz aylarını diktiğim kimonolarla geçiriyorum.Tarzım oldu artık...Naçizane düşüncemi paylaşmak isterim;kimono ve benzeri ceketlerde V yaka kesimin insanı olduğundan daha olgun gösterdiğini düşünüyorum.Düz kesim daha iyi duruyor.İyi günlerde kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk diktigim kimono v kesimli idi pek hoşlanmadım, ondan sonrakileri düz dikmeye başladım. Bencede düz kesim daha iyi duruyor.:) kimonolari bende çok seviyorum gerçekten rahat şık duruyorlar Teşekkürler :)

      Sil
  9. Güzel fikir. Bu kimonolar işe giderken kurtarıcı oluyor.
    Elinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil