14 Şubat 2014 Cuma

Cildi Nemlendiren ve Temizleyen Yoğurt Maskesi

 Açıkçası çok fazla kozmetik ürünleri ile arası iyi olan biri değilim. Hatta kimi zaman kullanmayı bile unuturum. Heves edip aldığım kozmetik ürünlerinin ya zamanı geçti diye atmışımdır ya da kullanılacağı günü beklemektedir. Aynı şey makyaj için de geçerli. Nadiren fondoten ve pudra kullanıyorum. Çünkü ne zaman kullansam cildim akneleşmeye başlıyor. Ne yazık ki kuru bir cilde sahip olduğum için tam anlamıyla kozmetikten uzak kalamıyorum.

 Üniversitede okuduğum yıllarda, doğal malzemeler ile cilt bakımı konusu benim çok ilgimi çekmişti. Hangi yağ faydalı, hangi meyve ne işe yarar gibi kendimce pek çok araştırma yapmıştım. Hatta bir ara balmumu ve lanolinden kendi doğal kremimi bile yapmıştım. Zaman geçtikçe, denemelerimden vazgeçip sadece bana faydalı olan bir kaç bakım tarifini uygulamaya karar verdim.

 İşte bunlardan biri nam-ı değer "Yoğurt Maskesi"




Yoğurt Maskesi

2 Tatlı Kaşığı Yoğurt
1 Çay Kaşığı Bal
6 veya 7 damla Limon

Tüm malzemeyi karıştırıp yüzünüze uyguluyorsunuz. 10 veya 15 dakika arası beklettikten sonra bol ılık suyla yıkayın. Karışımın cildinizde kuruyup, cildinizin gerildiğini hissediyorsanız maske işe yarıyor demektir.



 Herhangi bir ciddi alerji probleminiz yoksa bu maskeyi rahatça uygulayabilirsiniz. Hassas bir cildiniz varsa limon suyu kullanmayabilirsiniz. Bu basit maskeyi  ben haftada 2 kere uyguladığım zaman faydasını görüyorum. Siz de kendi cildinizin durumuna göre dilediğiniz kadar uygulayabilirsiniz.

 Özellikle hamilelikte kimyasal ürünler kullanmak konusunda pek çoğumuz tereddüt yaşıyor. Bu daha doğal bir nemlendirme yöntemi olduğu için hamilelikte gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz ki, ben kullandım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder