13 Mayıs 2014 Salı

Diy Project 8 / Ağartılmış Jean Şort Yapımı

 Havalar ısınıyor, tatil dönemi de yaklaşıyor. Yavaş yavaş hazırlıklara başlamak gerek diye düşündüm ve bunun için kolları sıvadım.

 Bu sezon Mango'dan tutun da Penti'ye kadar jean şortlar askılar da yerini almış. Taşlı, batik veya aztek desenli, aşınmış veya yırtık tarzda bi sürü birbirinden güzel modeller karşımıza çıkıyor. Bundan yola çıkarak bu şortlardan bir tane kendim yapmaya karar verdim.


Şimdi sıra geldi yapılışına. 


Eşimin giymediği ve dolapta öylece duran eski mi eski bir 501 jean pantolonu vardı ve bu iş için onu kullanmaya karar verdim. Boyfriend jean ve 90'lı Yıllar modasının bu sezon gözler önünde olduğunu düşünürsek bu jean pantolon benim için bulunmaz bir nimetti. 


İlk iş olarak jean pantolonu kendi istediğim ölçülere göre kesip bir şort oluşturdum. Bunun için elinizde olan bir şortu kullanarak veya belinizden aşağıya doğru ölçü alıp işaretleyerek jeani kesebilirsiniz. Ölçü alırken sabun kullanmak epey bir işime yaradı.


Daha sonra, derin bir kovanın içine şort tamamıyla batacak şekilde, yarı çamaşır suyu ve yarı su olmak üzere ağartma suyu hazırladım. Şortu içine batırdıktan sonra su yüzeyine çıkmamasına dikkat ettim. Tahmini 1 gece bekledikten sonra jeanin rengi açılmıştı. 
Eğer istediniz gibi olmamışsa biraz daha bekletebilirsiniz.

Ardından şortu suyla yıkayıp,  çamaşır makinesinde kısa programda yumuşatıcı kullanarak döndürün. Böylelikle çamaşır suyunun verdiği sertliği azaltmış oldum. 


Daha önce ki postumda anlattığım şekilde jean şortun çeşitli yerlerine ufak yırtıklar açtım. Akabinde dantel şeridi yırtıklara uygun olarak jean şortun arkasından el dikişi ile dipten diktim.
Ve sonunda jean şortum tamamlanmış oldu.:)

Aynı ağartma metodunu kullandıktan sonra kumaş boyası ile renklendirebilir, kumaş kalemleri ile desenler çizebilir veya taş süsleme yapabilirsiniz. Artık hayal gücünüze kalmış. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder