16 Eylül 2013 Pazartesi

Kullandığım bebek ürünleri hakkında olması gerekenler/gerekmeyenler

 Hamilelikte, eğer ki ilk bebeğiniz olacaksa insan neyi alması gerektiğini bilemiyor. Piyasada o kadar çok ürün var ki o hevesle belki de hiç kullanmayacağı ürünleri bile alabiliyor.

 Bende Alaz'a hamileyken o heyecanla bebek alışverişine çıkıp bir sürü şey almıştım. Alaz dünyaya geldikten sonra da bir kısmını kullanmadım, bir kısmının da markasından memnun kalmayıp başka markayla değiştirdim.

Gelelim benim deneyimlerime göre gerekli olanlar olmayanlar listesine,



Beşik: Başlangıç için yeni doğan bebeğinizle aynı odada kalacaksınız. Eğer emziriyorsanız bu süre daha da uzayacaktır.

Doktorumuz, aynı odada kalabiliriz ama aynı yatakta uyumanın doğru bir alışkanlık olmadığını söylemişti . O yüzden beşik almanın kesinlikle önemli olduğunu düşünebiliriz.

 Öyle çok beşik çeşitleri var ki, bazılarının görüntüsü insana çok cazip geliyor. Ama bebeğinizin hemen büyüyüp hareketleneceğini düşünürsek güzellikten daha çok kullanılabilir olması gerekiyor.

 Biz de park yatak almaya karar vermiştik. Bütün park yatakları hemen hemen hepsinin bütün özellikleri aynı. Ben kraft'ın yatağını tercih etmiştim. Sallanabiliyor, demonte hale getirilip taşınabiliyor, kenarları yumuşak olduğu için bebek ani hareket ettiğinde canını yakmıyor vs.

 Bebek arabası:Benim tavsiyem bebeğinizin bebek arabasına ne kadar erken yatırırsanız o kadar rahat edersiniz. Alaz, bebek arabasına alışsın diye ilk başlarda evin içinde bile bebek arabasında uyutuyorduk. Bu sayede bebek arabasında da uyuyabileceğini zamanla öğrenmiş oldu.

 Piyasada o kadar çok çeşitli bebek arabası var ki, insan hangisini alması gerektiğini bilemiyor. Eşimle ben aylarca bebek arabası araştırıp sonunda hiç tahmin etmediğimiz bir bebek arabası almıştık.

 Dükkana girip İnglesina avio alıp çıktık. Kullandığım bebek arabasının en sevdiğim özellikleri kolayca açılıp katlanması, fazla yer kaplamaması, alt sepetinin geniş olması ve tek kollu olduğu için  tek elle bile rahat manevra yapabilmesi. Tek sürme kolunun olmasının rahatlığı bir tarafta kucağımda Alaz'ı taşırken diğer taraftan bebek arabasını sağa sola çevirebiliyor olmam.

Sevmediğim özelliği ise tekerlekleri. Lastik tabanlı olmadığı için bozuk yolda zorlayabiliyor.

  Eğer tek başınıza bebek arabası kullanacaksanız veya bagajınız küçükse travel sistem bebek arabası yerine baston tipi bebek arabası tercih etmeniz daha iyi olacaktır. Merak etmeyin bebekler her türlü bebek arabasında rahat eder.


Ana kucağı:Kesinlikle en çok kullandığım bebek eşyası diyebilirim. Eğer benim gibi yardımcınız olmadan bebeğinizin büyütücekseniz kesinlikle kurtarıcınız olacaktır.

Alaz iki aylıktan beri kullanıyor şu anda bile öğle uykularını onla yapıyoruz. Evin içinde mutfakta veya başka odalarda işim olduğunda güvenli bir yere koyup işimi yapabiliyordum.

 Ben fischer price'ın üzerinde Zebra deseni olan mavi renkte ki en sade modelini almıştım. Öyle çok araştırmayıp fiyatında uygun bulup hemen temin etmiştim.

 Benim kullandığım 9 kg'ya kadar ama daha fazla kilo kapasiteli olanları var. Ana kucaklarının o kadar çeşitleri var ki hangisi size uygunsa istediğiniz fiyatta istediğiniz modelde bulabilirsiniz.

 Kolay taşınabilir diye en hafif ve en küçük modelini tercih etmiştim.

Bebek araba koltuğu: Araba koltuğunu bebek arabası ile takım aldık. Normalde bebek arabasına da takılabilen bir model. Ama nedense takıp çıkarma olayından açıkçası üşendiğimiz için pek o şekilde kullanmadık.

 Bebek olunca insan daha pratik şeyler arıyor. Araba koltuğunda en önemlisi güvenilir olması.

 Araba koltukları yeni doğan bebekler içinde yatıyorken içine gömülmüş gözükebiliyor . Bu de ben de dahil pek çok anneyi ve babayı tedirgin edebiliyor. Doktorların söylediğine göre anne karnında da bebekler eğik yattığı için koltuğa gömülü yatmaları onları rahatsız etmeyeceği yönünde. Ama yine de bebeğiniz rahat değilse ekstra destek kullanabilirsiniz.

Alaz küçük bir bebek olarak dünyaya geldiği için araba koltuğunda kafası gömülmeden dolayı çok öne geliyordu ve rahatsız olup ağlıyordu. Bizde e-bebek mağazasından destek minderi almıştık. Genelde destek olarak havlu, yastık vs koyuluyor. Ama ben bebeğin ergonomik açıdan nasıl bir sırt bel desteğinin uygun olacağını bilmediğim için tescillenmiş destek minderi almayı uygun görmüştüm. İlerleyen aylarda da kullanmadım.

 Bebek arabası koltuklarının hepsi terletir kim ne derse desin. Bebeklerde her terlemede ağlar. Bunu az da olsa önlemek için havlu kılıflardan alabilirsiniz. Ben e-bebek 'den almıştım.



Bebek koltuğu: Aslında piyasada daha çok marka adı ile bilinen Bumbo diyebiliriz.

 Bebeğiniz yeni oturmaya başladığı zaman dengesini kurmakta zorlandığı için bu koltuk bu konuda çok faydalı diyebilirim. Bunun dışında pek çok amaç için kullanılabilir.

 Bebeklerinizi Bumbo üzerinde besleyebilir, yakınınızda oturtabilir, onun içindeyken oynayabilir. Ben en çok tatilde rahat ettim.

 Şezlongun yanında hem güvenle oturdu hem de açık havada rahat bir şekilde oynadı. Tek problemi terletiyor olması. Bir de alırken emniyet kemerli olanları alın.

Mama sandalyesi : İkea'nın mama sandalyesini kullanıyorum. Belki bebek için öyle çok rahat değil ama  hafif, fazla yer kaplamıyor, sökülüp taşınabiliyor. En güzeli de Alaz gittiğimiz yerlerde ki başka mama sandalyelerine daha çabuk adapte oluyor. Sevmediğim özelliği ayaklarını sürekli sarkıttığı içi yorulup sıkılabiliyor.

 İlerleyen zamanlarda kullandığım bebek ürünleri hakkında tavsiyelerde bulunmaya devam edeceğim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder